۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

حمیدزاده:

نمایش عروسکی "یک تیر و دو نشان" برگرفته از مستندترین داستان درباره ضامن آهو است

نمایش عروسکی "یک تیر و دو نشان" برگرفته از مستندترین داستان درباره ضامن آهو است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش عروسکی یک تیر و دو نشان گفت: این نمایش برگرفته از مستندترین داستان مربوط به داستان معروف ضامن آهو است.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از جشنواره ضامن آهو نمایش عروسکی یک تیر و دو نشان از مشهد به کارگردانی سید وحید حمید زاده به روی صحنه رفت.

وحید حمید زاده ظهر پنجشنبه درباره این نمایش گفت: این نمایش برگرفته از مستندترین داستان مربوط به داستان معروف ضامن آهو است که با پرداختن و بازنگری بدون دست خوردگی محتوایی به شکل جدیدی به خود گرفته است و داستان با یک تخیل کودکانه پیش می رود.

وی درباره آغاز نوشتن نمایشنامه و تمرین گروه افزود: نوشتن این نمایشنامه را از سال گذشته آغاز کردم که پس از تایید و نهایی شدن به مرحله اجرا رسید که این گروه برای رسیدن به اجرا یک ماه به صورت مداوم به تمرین پرداخت.

این فعال هنری درباره مشکلات اجرای نمایش عروسکی افزود: کمبود عروسک گردان حرفه ای و همچنین متن مناسب که برای تئاتر عروسکی نوشته شده باشد از عمده ترین مشکلات اجرای این نوع تئاتر است.

کارگردان نمایش عروسکی یک تیر و دو نشان عنوان کرد: بسیاری از نمایشنامه هایی که نوشته می شود برای نمایش عروسکی نیست، بلکه بعدا تبدیل به نمایش عروسکی می شود که این خود لطمه زیادی به این نوع نمایش می زند.

حمید زاده تصریح کرد: نمایش نامه هایی که نوشته می شود باید برای نمایش عروسکی که در واقع جان بخشی به اشیا است نوشته شده باشد، در غیر این صورت کار واقعی به نظر نمی رسد.

وی خاطر نشان کرد: حسین سیره، وحید محمدی، ضیا قهرمانی، فاطمه سیم ریز، سحر حسن زاده، الهام ابطحی به عنوان بازیگران و مهناز آقایی به عنوان دستیار کارگردان و همچنین سجاد انتظاری به عنوان صدا پیشه و خدیجه قاسم زاده به عنوان راوی این گروه را همراهی کردند.

تئاتر صحنه ای و عروسکی همگام با یکدیگر در حال رشد هستند

همچنین عروسک گردان نمایش عروسکی "یک تیر و دو نشان" از مشهد بیان کرد: برخی از هنرمندان حوزه تئاتر معتقدند که تئاتر عروسکی نسبت به نمایش صحنه ای توفیق کمتری داشته اما من بر این باور هستم که تئاتر صحنه ای و عروسکی همگان با یکدیگر در ایران در حال رشد هستند.

سحر حسن زاده درباره سابقه کار هنری خود بیان کرد: از سال 80 به صورت جدی مشغول فعالیت در این حوزه هستم و تا کنون سه دوره در جشنواره ضامن آهو شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: در دوره های قبل نمایش‌ها به صورت صحنه ای بود که توانستم مقام دوم بازیگری را در این جشنواره به دست بیاورم و همچنین تا کنون فعالیت‌های زیادی را مانند دستیار کارگردان و منشی صحنه انجام داده‌ام.

این فعال هنری تصریح کرد: یکی از دلایلی که بسیاری از کارگردانان به سمت تئاتر عروسکی نمی‌روند پر هزینه بودن و سخت بودن کار عروسکی است اما باز هم تاکید می‌کنم که کار عروسکی در ایران با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است.

حسن زاده در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به توسعه و ارتقا نمایش عروسکی در جامعه همچنین شناخت بیشتر مخاطب از این نوع تئاتر داشته باشد.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از 20 الی 23 شهریور ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.  

 

کد خبر 2134362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha